Felhívás az edző kollégákhoz - 2013.11.17.

Kedves edző kollégák!

Kérem lehetséges segítségeteket az alábbi jegyzetek fejlesztéséhez (különböző tudományok, bölcseletek igazságrendszerét igyekeztem összevetni támadómagatartások konfliktuskezelésével kapcsolatban).
Háttérjegyzetek (itt is megköszönök bármilyen hibajavítást, javaslatot, fejlesztést):

Kialakítandó közös munkán alapuló jegyzet:

Engedjetek meg egy konkrét (szélsőséges) felhasználási példát bemutatni a jegyzettel kapcsolatban! A rohanó életben alacsonyabb önvédelmi készségszinttel csetlő, botló gyerekek, felnőtt emberek (szülők) sokszor várják, hogy mi segítsünk… Az egyik szülő nemrégen az alábbi emailt írta (a szakmai jegyzetek szerint rohamosan nő a magatartászavaros gyermekek száma):

„Üdvözlöm! ……. anyuka vagyok. Még egy téma, telefonon nem tudom mikor aktuális, inkább leírom. A gyerekek előtt nem akartam beszélni erről, de …. fiammal elég sok gondom van. Kiközösítették még első osztályban, de most újra keményen “támadják” rendszeresen tönkreteszik felszerelését, melyet bizonyítani nem tudok. Bár tudom, áldozattá válni is a saját döntése, de elég reményvesztett lett, gyakorlatilag tornán kívül mindenből bukásra áll,még technikából is, pedig ügyes, de szándékosan ki akar bukni ebből az osztályból. Ezt mondta nekem két hete. Igyekszem afelé terelni, hogy a menekülés nem megoldás. Tudom, hogy nem feladata, de mégis Öntől kérnék tanácsot, mivel a gyerekekhez jobban ért, mint egy-két pedagógus (sőt) …… a tanárok álláspontja szerint is kb négyes tanuló, legalábbis lenne. Előre is köszönöm: ….

Szóban vázoltam a szülőnek a segítségnyújtás menetét:

  • Idetartozó nevelést szülői nevelést segítő információk (tanácsok) e-mailben való megküldése (lásd 24. számú melléklet, Hétköznapok önvédelme alapjegyzet tartalomjegyzéke)

Sportpedagógiai edzésmunka részeként:

  • Áldozati felhívójegyek felderítése, csökkentése sportolóval közösen
  • Kiközösítés (normatív agresszió) működésének, konfliktuskezelésének tanítása
  • Rangsorharcok (rangsordominanciális agresszió) működésének, konfliktuskezelésének tanítása
  • Sikerélmények biztosítása kudarcélmény kompenzálására
  • Kudarcélmény egyéb kezelési lehetőségeinek tanítása

Mmegtisztelő szakmai érzés, edzőként – “gyermeket önvédelemre tanítani – nem középiskolás fokon…”

Miután közöltem a kis 2. osztályos sportolóval, hogy annyi judo jutalomcsillagot kap ahány áldozati felhívójegyet fel tud kutatni magában – közölte legalább 10 csillagot fog szerezni.

A versenyeredmények biztosítása mellet, sok területen van sportágfejlesztési szakmai felelősségünk…

„Akik versenypályán futnak – úgy futnak, hogy egy éri el a célját…
Úgy fussatok, hogy mind elérjétek a célotokat…”
(I. Korintos 9.24.)

Üdvözlettel, megköszönve a segítséget:
Horváth László judo szakedző
Telefon: 06-20-581-3282
Email: hvjvdtanfolyam@gmail.com